W dniach 16-17 października odbyła się IV Konferencja Dydaktyki Nauczania Przedmiotów Ścisłych i Technicznych, której jednym z organizatorów była Politechnika Łódzka.
Tematyka konferencji obejmowała szerokie spektrum zagadnień związanych z doskonaleniem jakości nauczania w zakresie przedmiotów ścisłych i technicznych. Prelegenci koncentrowali się na innowacyjnych metodach dydaktycznych, nowoczesnych narzędziach edukacyjnych oraz najlepszych praktykach w nauczaniu tych przedmiotów. Istotnym elementem wystąpień buło zastosowanie matematyki jako narzędzia wspierającego nauczanie innych przedmiotów ścisłych, umożliwiające lepsze zrozumienie i rozwiązywanie problemów technicznych oraz naukowych. Nasi wykładowcy jako członkowie Komitetu Organizacyjnego brali czynny udział w przygotowaniu przedsięwzięcia (dr Marek Małolepszy, prof. uczelni jako Zastępca przewodniczącej oraz dr Krzysztof Kisiel i Renata Wieteska). W Komitecie Naukowym czuwali nad merytoryczną stroną Konferencji (dr inż. Barbara Kościelniak-Mucha, prof. uczelni i dr Marek Małolepszy, prof. uczelni).
Dr Marek Małolepszy, prof. uczelni przedstawił referat "Halucynacje ChatGPT w edukacji matematycznej: zagrożenia i możliwości", w którym omówił zagrożenia wynikające z błędnych odpowiedzi modelu oraz możliwości wykorzystania halucynacji w procesie dydaktycznym. Zaproponował również strategie minimalizujące ryzyko występowania halucynacji, mające na celu zwiększenie efektywności i bezpieczeństwa
korzystania z ChatGPT w edukacji matematycznej.
Dr inż. Gertruda Gwóźdź-Łukawska wraz z dr inż. Elżbietą Radziszewską w swoim referacie "Na tropie idealnego miksu - najlepszy przepis na blended z nutą Gilly Salmon!" zaproponowały aktywności, które mogą mieć wpływ na wzrost motywacji studentów w trakcie ich etapu edukacji, a tym samym na poprawę jakości wszystkich prowadzonych rodzajów zajęć. Swoje propozycje oparły na pięciu etapach projektowania kursów online lub blended autorstwa Gilly Salmon, a także na własnych doświadczeniach w tym zakresie.
Więcej informacji na stronie Konferencji.