Przejdź do treści

Miejsce sztucznej inteligencji w edukacji akademickiej

Data dodania
Kategorie

Sztuczna inteligencja (AI) ma coraz większe znaczenie w edukacji akademickiej, oferuje liczne możliwości usprawnienia procesów nauczania i uczenia się.

Image

Poprzez wykorzystaniu algorytmów uczenia maszynowego, systemów doradczych oraz analizy danych, AI może dostarczyć spersonalizowane materiały dydaktyczne, odpowiadające indywidualnym potrzebom studentów. AI może pomóc w optymalizacji zarządzania zasobami, planować kursy oraz monitorować postępy studentów w czasie rzeczywistym. Jednakże, związane z tym wyzwania dotyczą etyki, prywatności danych oraz równości dostępu do edukacji. Sztuczna inteligencja ma potencjał zrewolucjonizowania edukacji akademickiej, ale jej implementacja wymaga zrównoważonego podejścia uwzględniającego aspekty technologiczne, etyczne i społeczne.

Co o tym sądzi Dr Marek Małolepszy, prof. uczelni z Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki możecie dowiedzieć się podczas wykładu 26 kwietnia 2024 o godzinie 16.00 (Wydział Mechaniczny PŁ, sala A22).

Serdecznie zapraszamy w imieniu Prelegenta i organizatorów: NZS Politechniki Łódzkiej i Studenckiego Nobla.